gsf74 banner-650

  1. Axiome

1.1.  Identitatea fantasticii românești este dată de existența ficțiunilor și non-ficțiunilor în limba română.

1.2.  Indiferent de origine, un text în românește care se înscrie în fantastic sau descrie fantasticul face parte din fantastica românească.

1.2.1.      Traducerile de ficțiune și non-ficțiune în românește fac parte din fantastica românească.

1.2.2.      Ficțiunile și non-ficțiunile cu subiect românesc (personaje, lume etc.) traduse în românește fac parte din fantastica românească.

1.3.  Fantastica românească face parte din fantastika mondială (sincronic) și din cea universală (diacronic).

 

  1. Deziderate & Ipoteze de lucru

2.1.  Instaurarea unui set de „bune practici“ independent de persoane sau grupuri de interese, care să scoată fantastica românească din sociologia & economia numerelor mici.

2.2.  Direcțiile de lucru sunt:

2.2.1.      Evaluarea artistică/literară (premii credibile, periodice, durabile)

2.2.2.      Comunicarea cu publicul & mediul academic (convenții, conferințe, cursuri/academii de vară, workshopuri, festivaluri)

2.2.3.      Relevanța socio-economică (PR, marketing, activități proprii agențiilor, editurilor, caselor de producție, galeriilor etc.)

2.3.  Explorarea practică a ieșirii fantasticii românești pe piața mondială

2.3.1.      Starea retroversiunii textelor românești

2.3.2.      Starea reprezentării autorilor/artiștilor români

2.3.3.      Ce se poate obține, în ce interval de timp, cu ce efort?

 

  1. Program de lucru pe 10 ani

3.1.  (Răspuns la 2.2.1.) Consolidarea premiilor RomCon ca HUGO-urile românești (primatul votului popular) Consolidarea premiilor COLIN ca echivalent NEBULA (vot al profesioniștilor).

3.2.  Folosirea setului de bune practici. Exemplu A: Organizatorul nu se autopremiază (v. premiul Galileo și ambele variante RomCon 2016). Exemplu B:  constituirea unei bănci de date publice cu tezele de licență, MA și doctorat despre fantastica românească

3.3.  Reprezentarea internațională să fie separată de organizarea de evenimente de grup care sunt distincte de cele destinate publicului larg. Exemplu A: festival în maniera Comicon-ului NU în maniera HELION; Exemplu B: participarea la conferințe academice certificate științific și participarea la conferințe de popularizare să nu se confunde (deci NU maniera HELION).

 

4.  Implicarea personală: la latitudinea fiecăruia, cu condiția că nu există pasul înapoi.